Tytuł: USŁUGA OCHRONY MIENIA INSTYTUTU ODLEWNICTWA W KRAKOWIE
ZP/10/17
Usługi
Budynek BLT parter, recepcja Instytucie Odlewnictwa ul. Zakopiańska 73, Kraków
2017.08.21 o godz. 12:00
Budynek BLT I piętro, sala konferencyjna Instytucie Odlewnictwa ul. Zakopiańska 73, Kraków
2017.08.21 o godz. 12:30
Instytut Odlewnictwa, działając jako Zamawiający, w postępowaniu prowadzonym w trybie zamówienia publicznego na usługi społeczne pn: „Usługi ochrony mienia Instytutu Odlewnictwa w Krakowie – nr postępowania ZP/10/17, informuje na podstawie art. 138o ust.4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 2164 z późn.zm.), że w dniu 31.08.2017 r. zostało udzielone zamówienie w przedmiotowym postępowaniu. W dniu 31.08.2017 r. została zawarta umowa z USI – Skawina Sp. z o.o., ul. Torowa 33, 32-050 Skawina.
Oferta nr 1
Konsorcjum: Clar Serwis Sp. z o.o. – lider Konsorcjum
Clar System S.A – członek Konsorcjum, Salcom-Bayard Sp. z o.o. – członek Konsorcjum
ul. Janickiego 20 b, 60-542 Poznań
Kwota brutto: 285 192,72 zł
Stawka odpisu na PFRON – 40%
Oferta nr 2
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe WIKA Sp. z o.o. Spółka komandytowa
ul. Wesoła 51/284, 25-363 Kielce
Kwota brutto – 285 532,20 zł
Stawka odpisu na PFRON – 70%
Oferta nr 3
Dariusz Siejko Guardia
Czułów 195, 32-060 Liszki
Kwota brutto – 290 000,00 zł
Stawka odpisu na PFRON – 0
Oferta nr 4
Lider: BISPRO Sp. z o.o. (lider konsorcjum)
ul. Kocmyrzowska 23A, 31-765 Kraków
PROMOS Sp. z o.o.
ul. Kocmyrzowska 13A, 31-765 Kraków
Kwota brutto – 306 956,04 zł
Stawka odpisu na PFRON – 35%
Oferta nr 5
MAXUS Sp. z o.o.
ul. 3-go Maja 64/66, 93-408 Łódź
Kwota brutto – 345 115,66
Stawka odpisu na PFRON – 75%
Oferta nr 6
Przedsiębiorstwo Usługowe SED-HUT Spółka Akcyjna
ul. Ujastek 1, 30-969 Kraków
Kwota brutto – 325 369,44
Stawka odpisu na PFRON – 80%
Oferta nr 7
Podgórska Spółdzielnia „Ochrona Mienia”
ul. Górników 13, 30-819 Kraków
Kwota brutto – 342 682,92
Stawka odpisu na PFRON – 0
Oferta nr 8
Justus Patrol Sp. z o. o.
ul. Skotnicka 230
30-394 Kraków
Konsorcjant: Agencja Ochrony Osób i Mienia Justus Sp. z o. o.
30-394 Kraków, ul. Skotnicka 230
Kwota brutto – 398 505,54 zł
Stawka odpisu na PFRON – 40%
Oferta nr 9
USI Skawina Sp. z o. o.
ul. Torowa 33
32-050 Skawina
Kwota brutto – 249 636,86 zł
Stawka odpisu na PFRON – 50%
Oferta nr 10
ASISTNET Sp. z o. o. i Solid Group Sp. z o. o. Spółka Komandytowa
Al. Jerozolimskie 212, ul. Postępu 17
02-486 Warszawa, 02-676 Warszawa
Kwota brutto – 262 261,56 zł
Stawka odpisu na PFRON – 18,4%
Oferta nr 11
Konsorcjum: LIDER -Agencja Ochrony MK BIS Sp. z o. o.
ul. Jana Kazimierza 64/128
01-248 Warszawa
Uczestnik: Agencja Ochrony Kowalczyk Sp. z o. o.
ul. Chmielna 34
00-020 Warszawa
Uczestnik:
Agencja Ochrony Kowalczyk KMS p. z o. o.
ul. Jana Kazimierza 64/128
Kwota brutto – 293 039,13 zł
Stawka odpisu na PFRON – 50%
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto w wysokości 325 000 zł.
- Czy Zamawiający potwierdza , że wystarczające będzie, aby pracownicy ochrony fizycznej byli przeszkoleni w zakresie podstawowych zadań i uprawnień pracownika ochrony, natomiast wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej osób i mienia posiadały nadzorujące i załogi patroli interwencyjnych?
- Czy Zamawiający pod pojęciem „grupa interwencyjna” ma na myśli patrol interwencyjny składający się z pracowników posiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej wyposażonych w środki przymusu bezpośredniego, czy też chodzi o grupę interwencyjną w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (tj. grupa interwencyjna – co najmniej uzbrojonych pracowników ochrony, którzy po uzyskaniu za pośrednictwem uzbrojonego stanowiska interwencyjnego informacji z urządzeń lub systemów alarmowych sygnalizujących zagrożenie chronionych osób lub mienia wspólnie udają się na teren obszaru, obiektu lub urządzenia podlegającego obowiązkowej ochronie na podstawie art. 5 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia lub innego podmiotu chronionego z bronią palną, na podstawie zawartej umowy, w celu sprawdzenia stanu ich bezpieczeństwa lub realizacji zadań ochrony osób lub mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej?
- Czy Zamawiający potwierdza, że obsługa monitoringu w posterunkach ochrony w budynkach BLA iBS ma odbywać się stacjonarnie na obiekcie, przez pracownika ochrony pełniącego służbę na obiekcie ?
- Czy Zamawiający dopuszcza, aby przy realizacji zamówienia uczestniczyli pracownicy posiadający orzeczenie o niepełnosprawności (z jednoczesnym zastrzeżeniem, że niepełnosprawność pracownika w żadnym stopniu nie wpływa na należyte wykonywanie obowiązków wynikających z zapisów umowy)?
- Jaką minimalną ilość punktów kontroli obchodów powinien przyjąć Wykonawca w kalkulacji oferty?
- Czy Wykonawca, który samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu , jednak rozważa skorzystanie przy realizacji zamówienia z usług podwykonawcy powinien zawrzeć taką informację w swojej ofercie (w formularzu oferty nie przewidziano miejsca na wskazanie, czy Wykonawca powierzy część zamówienia podwykonawcy)?
- Czy Zamawiający potwierdza, że uzna za ważną i podlegającą ocenie w kryterium „stawka odpisu na PFRON, którą uzyska Zamawiający” ofertę Wykonawcy, który nie jest Zakładem Pracy Chronionej, jednak zatrudnia osoby niepełnosprawne i z tego tytułu może m. in. udzielić ulg PFRON (możliwość udzielania ulg nie jest przypisana wyłącznie Zakładom Pracy Chronionej, mogą ją udzielać również pracodawcy zatrudniający odpowiedni % pracowników niepełnosprawnych)? Czy w przypadku Wykonawcy, który nie jest ZPCh, a może udzialać ulgi PFRON zapisy § 11 (Ulgi we wpłatach na PFRON) pkt 1 wzoru umowy zostaną odpowiednio zmodyfikowane (wzór umowy nie przewiduje sytuacji, w której Wykonawca udziela ulg, ale nie jest ZPCh)?
- Czy do oceny ofert wg kryterium „stawka odpisu na PFRON, którą uzyska Zamawiający” Zamawiający będzie przyznawał punkty w przypadku podmiotów występujących wspólnie, jeżeli jest możliwość odpisu PFRON zapewni jeden członków konsorcjum (spełnienie ww. warunku nastąpi łącznie przez wykonawców z zastrzeżeniem, że podmiot uprawniony do udzielenia Zamawiającemu ulgi PFRON będzie liderem konsorcjum i jednocześnie, podmiotem wystawiającym faktury)?
- Czy stawka odpisu na PFRON, którą uzyska Zamawiający ma zostać wskazana w punkcie I załącznika nr 1ma zostać wskazana procentowo czy kwotowo?
- Czy wysokość odpisu PFRON, który Wykonawca gwarantuje na dzień składania ofert ma być wiążąca przez cały czas trwania umowy? W związku z prawdopodobieństwem nowelizacji Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (oraz szybkim tempem zmian wprowadzanym przez obecny Rząd) obniżenie wpłaty może się na przestrzeni tego czasu zmieniać, a zmiany te nie są możliwe do przewidzenia przez żadną ze stron. Czy Zamawiający przewidział we wzorze umowy powyższą sytuację, która nie jest zależna od Wykonawcy i nie jest do przewidzenia na dzień składania ofert? Jedyne, co Wykonawca może gwarantować, na co ma wpływ, to ilość pracowników niepełnosprawnych (w odpowiednich stopniach i schorzeniach), których zatrudnia. W przypadku, gdyby ilość pracowników niepełnosprawnych zatrudniona (na dzień składania oferty) wpływająca na wysokość odpisu PFRON, miała być wiążąca przez cały czas trwania umowy, prosimy o rozważenie przez Zamawiającego zmiany zapisów SIWZ, poprzez:
- Czy pracownicy ochrony przewidziani do pełnienia służby na obiekcie powinni posiadać wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony?
- Czy Wykonawca może powierzyć Podwykonawcy obowiązki związane z podjazdami Grupy Interwencyjnej na wezwanie?
- stały wewnętrzny przy bramach wjazdowych:
- Budynek BLA (od strony ul. Zakopiańskiej)
- Budynek BS (od strony ul. Zbrojarzy)
- zewnętrzny (patrolowanie zewnętrzne) – obchody minimum 10 razy w granicach terenu, w godzinach od 18.30 – 6.00 w nieregularnych odstępach czasowych. Czas rozpoczęcia i zakończenia patrolu wpisywany jest do „Książki dyżurów”. Podczas obchodu pracownik ochrony powinien zwracać szczególna uwagę na zamknięcia okien i drzwi, zapalone światło, stan ogrodzenia, bramy wjazdowe oraz zdarzenia wymagające dodatkowego zabezpieczenia (np. awaria instalacji wody i gazu).